Protestantse Gemeente Blijham Protestantse Gemeente Blijham
Protestantse Gemeente Blijham Oosteinde 31, 9697 XE Blijham
De Protestantse Gemeente Blijham is een kleine gemeente die sinds 21 juni 2023 een federatie vormt met de protestantse gemeentes Bellingwolde, Vriescheloo en Wedde, op weg naar een fusie.
(zie bij de documenten de samenweringsovereenkomst)
Iedere zondag is er dienst in een van de kerken in Bellingwolde, Blijham, Vriescheloo en Wedde

Op 15 januari 2006 is de protestantse gemeente Blijham ontstaan uit de samenvoeging van de Hervormde Gemeente Blijham en de kerkelijke deelgemeente Blijham van de Gereformeerde kerk Winschoten. Het was de laatste stap in een jarenlang proces van naar elkaar toegroeien.
 Het overgrote deel van de gemeenteleden is ouder dan 50 jaar. Er is gerichte aandacht voor de jeugd en jongeren.
De gemeenteleden komen uit zeer verschillende kerkelijke tradities.
De inzet van vele vrijwilligers zorgt voor een actieve gemeente .

De Gemeente is met de volgende kernwoorden te typeren:
  • Geloven als zoektocht
  • Het Woord als centraal thema
  • Woordverkondiging
  • Pastoraat
  • Pluriformiteit
  • Dialoog
  • Respect
  • Openheid
De basis van het “gemeente zijn” is het samen geloofsgenoten zijn.

Kerkdiensten Blijham, Bellingwolde, Vriescheloo en Wedde.
kerkdiensten

Kerkdienst Blijham beluisteren