PKN
Protestantse Gemeente Blijham

Kindernevendienst Kindernevendienst

Kindernevendienst

"Hoe laat is het?" Die vraag is de rode draad door het adventsproject van dit jaar.
Wie de verhalen uit de Bijbel hoort, weet ook op een andere manier dan door het kijken op de klok hoe laat het is.
Het is tijd om te verwachten, tijd om te luisteren. Tijd om op weg te gaan en te zingen. Het is tijd voor het licht.

In de eerste twee hoofdstukken van Lucas gaat het veel over de tijd. Het is de tijd van koning Herodes en keizer    Augustus.
Maar is het ook echt 'hun' tijd?
Of is het tijd voor iets anders?

De projectverbeelding is dit jaar een grote klok.  De wijzerplaat van de klok maakt in de loop van de weken plaats voor verhalen. Zo zien we pas echt goed hoe laat het is.

De figuur van "de Tijdwijzer" vertelt iets over de tijd. We kijken samen naar de projectverbeelding Daarna wordt het licht meegegeven als de kinderen gaan naar de nevendienst gaan. Daar gaan ze luisteren naar de verhalen en aan de slag met een creatieve opdracht. Bij terugkomst in de kerk verandert de klok en zingen we het projectlied met muzikale begeleiding van een CD.
Op Eerste Kerstdag zijn de werkstukken klaar en presenteren de kinderen deze aan de gemeente. Het project wordt dan om 10 uur in een feestelijke dienst afgesloten.

Kindernevendienst- Kerstlijst
Binnenkort kunt u iemand aan de deur verwachten met de Kerstlijst voor uw gift voor de Kindernevendienst. Alle gevers alvast heel hartelijke bedankt en petje af voor de collectanten! Zo kunnen we ons werk blijven voortzetten.

Nieuwe frequentie Kindernevendienst

Vanaf januari 2016 kan er helaas niet elke zondag Kindernevendienst georganiseerd worden. Als leiding willen we graag dat de momenten met de kinderen van goede kwaliteit blijven en hebben ervoor gekozen, in overleg met de kerkenraad, om 2x per maand in actie te komen. Natuurlijk blijven we voor alle zondagen van de Adventsperiode een project organiseren.
Per maand wordt gekeken welke zondagen het meest geschikt zijn voor Kindernevendienst. Data kunt u vinden in de Binding en de ouders krijgen de informatie over de data ook per mail. In de maand januari zal er kindernevendienst zijn op 10 januari en 31 januari.

Kerkdiensten Blijham, Bellingwolde, Vriescheloo en Wedde.
kerkdiensten

Kerkdienst Blijham beluisteren